Thursday, February 1, 2007

dag 7, vrijdag 28 juli. Goose Bay - Happy Valley

Goose Bay-Happy Valley.
In 1941 werd Goose Bay opgericht door de Royal Canadian Air Force, als een landings- en tankplaats voor Atlantische vluchten. Met de Tweede Wereldoorlog in volle gang veranderde deze zandvlakte in enkele maanden in het meest bevolkte landdeel van centraal Labrador.
Bijna een kwart van de kleine 8000 inwoners zijn van aboriginal afkomst (Innu, Innuit, Metis, Micmac), en net als iedere minderheid gelijk waar op deze aardkloot, lijken zij ook hier recht te hebben op de armoedigste behuizing, de vuilste en goedkoopste jobs en het onderste tredje op de sociale ladder.
Hoewel de naam anders doet vermoeden, is dit echt een troosteloos stadje.
Voor de jongeren is hier weinig meer dan de shopping mall, en een tweetal discotheken, en het vooruitzicht om, eens afgestudeerd (meestal in St. John, Québec of Montreal) dit stadje en het leven hier achter zich te laten.
Het miezerige weer doet het vooruitzicht aan de twee dagen dat we hier vast zitten niet echt rooskleurig uitslaan, en we kunnen niets meer dan hopen dat we zondag op de boot weg van hier geraken.


Niets beter dan een zelfgekookt maal (foto Piet)

Gelukkig brengt de avond soelaas, en na een (eerste !) home-cooked meal trekken we naar een club waar twee lokale bands zouden optreden. Ook een manier om aan de verveling te ontsnappen, via de met gulden bakstenen geplaveide highway of rock'n'roll.
Voor middernacht wordt hier geen bier geserveerd, dat mag pas als alle minderjarigen het pand zijn uitgestuurd.
Na de optredens blijft niemand hangen, en dus begeven wij ons ook naar de 'Tenders Lounge', de hipste plek van 't stad, zo wordt beweerd.


Vergat ik verdomme haar GSM nr. te vragen (foto Frank)

Redelijk wat volk hier, en de dansende meiden lijken een voor een te solliciteren voor een rolletje in een videoclip van Snoop Dog. Tijdens een nummer van M.I.A sleurt een klein gedrongen inuitvrouwtje me de dansvloer op, en fluistert me tijdens haar sexy dansje de gevleugelde woorden 'I'm so horny' toe... Heb ik al eens touche...
Misschien is hier toch een toekomst voor me weggelegd, als papa van 10 kleine indiaantjes iedere vrijdagavond blue labbath gaan zuipen om dan m'n pick-up vakkundig in m'n trailer te gaan parkeren.
Mooie vooruitzichten.


"veel beter dan de Charlatan" aldus Frank (foto Stefaan)


"You talkin' to me ?" (foto Frank)

3 comments:

Unknown said...

Tenders Lounge... Toch 1 van de vreselijkste avonden in mijn leven. Het is nooit mn ding geweest om te staan swingen op een dansvloer. Volgens mij heeft Tenders Lounge de Noormannen verjaagd van het Noord Amerikaanse continent. Dit verklaart alles.

Afgevaardigde 39 said...

Als ik Piet niet kende zou ik denken dat hij "enen in burger" was op de laatste foto.

Frank said...

zalige keet, die tenders lounge